توپک پنیری

  توپک های پنیری خوشمزه با پنیر بز

پنیر سرشار از مواد مغذی است که استفاده آن در وعده های غذایی بسیار مناسب است. برای مهمانی و جشن ها می توان با استفاده از پنیر یک پیش غذای مقوی تهیه کرد که در عین سادگی اشتها برانگیز نیز می باشد.

مواد لازم برای تهیه  توپک های پنیری خوشمزه

۲/۱ پیمانه پنیر بز

۵ عدد خرما

۱ قاشق غذاخوری پنیر خامه ای

۲ قاشق غذاخوری پر خلال پسته

فلفل با دانه های رنگی به مقدار کافی

برای تهیه غذای انگشتی پنیری، بهتر است از پنیر بز استفاده کنید. پنیر بز در مقایسه با پنیر گاوی و گوسفندی چربی کمتری دارد و برای افراد مشکلات گوارشی ایجاد نمی کند. در صورت عدم دسترسی می توان پنیرهای دیگر را جایگزین کرد ولی از نظر مزه و طعم تفاوت خواهد داشت.

هسته خرما را جدا کرده و با استفاده از یک چاقوی تیز خرما را ریز خرد کنید.

پنیر خامه ای را در ظرف لبه داری بریزید و پنیر بز و خرمای خرد شده را به آن اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

این مواد برای تهیه ۱۲ توپک پنیری کافی است. به اندازه یک قاشق چایخوری از این مخلوط را برداشته و با کمک دست، آن را گرد کنید.

در ظرفی دیگر خلال پسته و یا پسته نیم کوب را به همراه فلفل ریخته و این توپک های پنیری دست ساز را در آن بغلتانید. مراقب باشید گلوله ها از هم باز نشود.

توپک های پنیری را در ظرف درداری بچینید و با درب بسته درون یخچال قرار دهید. پس از یک ربع توپک ها کمی سفت شده اند و برای پذیرایی آماده هستند.

در یک ظرف بدون لبه توپک پنیری را بچینید و یک خلال دندان را در توپک فرو ببرید. با این کار به راحتی مهمان ها می توانند از غذای انگشتی خوشمزه و مقوی نوش جان کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *